Sider

mandag den 14. februar 2011

Fastelavnsboller

I weekenden løb jeg ind i en problematik, som jeg slet slet ikke havde set komme... Men sådan er det tit, når Jyder og Sjællændere er i samme forsamling :oP
For hvordan skal fastelavnsbollerne se ud?

I min verden, er en fastelavnsbolle med fyldet inden i og lukket som en bolle... I min skønne kærestes verden, har en fastelavnsbolle et hul i midten hvor fyldet er i. Og så var det, at jeg googlede på livet løs, og fandt ud af, at der faktisk er rigtig mange forskellige former på disse skønne "kage-boller" :o)

Hvordan ser dine fastelavnsboller ud?

Sådan?

Sådan?

Sådan?

Eller helt anderledes endnu? :o)

Ja, jeg er blevet nysgerrig nu. Og da vi har planlagt fastelavnsfest, og har lovet at der vil være fastelavnsboller, så vil jeg da overveje om jeg "bare" skal gøre som jeg plejer, eller om jeg skal skal overveje forskellig form mv. :oP
(I weekenden blev det til 4 forskellig slags fyld, med 2 forskellig slags udforming af bollen)

2 kommentarer:

  1. Hæhæhæ. Det er fuldstændig det samme med thebirkes..:-) Ville sige at du skulle tjekke min blog senere. Der ligger jeg en super opskrift ud som både jyder og sjællændere synes er et hit...:-)

    SvarSlet
  2. Ha ha ha... Birkes/thebirkes problematikken - uhh jeg har været der!

    Tusind tak for hintet - jeg kigger helt bestemt forbi :o)

    SvarSlet